Skip to content

Det fantastiske ved at blogge – en down under historie

juli 5, 2012

I dag…

  1. Laver jeg et blogindlæg på copenhagenblonde.com – den blog jeg laver mest for sjov og…
  2. Sørger for at lægge bloglink + billede på Twitter
  3. Der bliver kommenteret positivt på mit tweet
  4. En australsk Twitter-girl – udenfor mit netværk – læser den positive tilkendegivelse
  5. Twitter-girl Carrie fra down under skriver til mig – og vil lave et cykelportræt af mig inklusive links på hendes cykelblog

Vupti – så bliver min engelsksproglige blog markedsført på den anden side af Jorden!

Tjek det flyvske og ultra-virale blogindlæg her

a-g’s kommentar: Ja, som blogger føles det tidvis som om man taler til væggen… tak cyber-skæbnen for Google Analytics;  det eneste bevis på, at der faktisk er nogen – virkelige mennesker – der ude på blog-mars, som læser ens blogindlæg!

For modsat Facebook og andre sociale mediekanaler er der typisk ikke ligeså meget respons på bloggen. Det kommer selvfølgelig an på ja, bloggen. Jeg læser politiske blogs der nærmest bobler over af kommentarer – og modeblogs hvor der er 75 tøser, der alle har travlt med at kommentere modebloggerens outfit of the day. Oh yes, men hvad nu hvis man har en faglig blog – som denne? Så forventer jeg ikke ligefrem 75 kommentarer…

Heldigvis kan værdien af din blog ikke kun måles på interaktion; om der nu er mange der kommenterer.

Ja, hellere have 10.000 passive læsere som trofast følger din blog – det må der jo være en grund til og værdi i for dem, når de nu vælger at bruge deres tid på netop din blog. End 100 læsere hvor der er 5 læsere der aktivt kommenterer… synes jeg.

Alligevel… det er på den lange bane ikke særligt tilfredsstillende kun at tale til cyber-væggen.I hvert fald ikke for mig. Og så er det fornemt der er andre sociale mediekanaler, der kan sørge for interaktionen. Som i dette tilfælde Twitter.

Alt i alt, så synes jeg i dag har været en god blogdag.

Peace & Love til dig,

a-g

From → Web der virker

Skriv en kommentar

Skriv et svar

